MANUSIA EGO MAHAL AIRMATA



sapa kata ego tu tak bagus? eh bagus ke? tanya kat diri sendiri balik. orang yang ada ego akan selalu meletakkan pride dia ditangga teratas. tapi satu point yang aku bangga jadi ego,  sebab lagi bagus jadi manusia ego yang mahal airmata, dari jadi manusia yang murah airmata, airmata palsu. back up diri sendiri. tapi aku setuju la dengan korang y ego ni tak bagus. tak bagus langsung. ego is killing us inside. ego ni sejenis perasaan, err tak nak kalah!


"ye laa.aku xselalu betol, tapi aku tak pernah salah"


ayat mintak penampar. orang ego, dia susah nak mintak maaf, walau dah terang lagi bersuluh lilin yang diorang salah! mati - matian carik point untuk salahkan orang lain. ini memang tahap kronik! sila lah ubah sebelum anda berumur 40 tahun. sebab sifat tu akan kekal, kalau tak usaha ubah. 


ok, atas ni hanya mukadimah aku nak kenal kan manusia ego. apa yang aku nak kongsi sekarang, tentang seorang manusia yang punya ego tapi punya cinta! dah la kau ego, pasangan kau lak keras kepala.


izzul : nape kau senyap je arini? mesej tak col ape kan lagi.
imanina : aku senyap, sebab kau senyap, kau pun tak msj aku.
izzul : aku tak mesej sebab kau tak mesej. asyik aku je msj kau !
imanina : kenapa kau tak bls mesej aku?
izzul : saja, nak balas balik. nak bg kau rasa apa aku rasa.
imanina : aku rindu kau, aku dah mesej dulu kan hari ni.
izzul : tu la aku rasa. tp aku xsuka buat aku rasa terhegeh-hegeh


memang aku saja letak panggilan aku kau. err aku tak berapa nak masuk kalau panggil abang sayang bagai. dah lama aku tinggalkan panggilan macam tu. heh. kau ingat takde ke kapel yang macam ni?? ade weehh, bercinta tak semua sweet indah macam kat taman bunga. damn.psl mesej pon nak gaduh. 


tapi kalau korang perasan, pasangan ni saling sayang sebenarnya, tapi diorang ada ego. ego nak cakap rindu, padahal diri masing tau yang diorang sayang each other. kadang-kadang sampai 2,3 hari tak contact sebab ego tak nak mesej dulu. wahahah. memang macam bebudak, tapi perasaan tu bukan bebudak weh. perasaan rindu di selami rasa sakit hati sebab dia tak contact kita dulu. what the, complicated sungguh cinta manusia ego.


imanina : aku rindu kau sebenar nya.. aku malu bila cakap macam ni.
izzul : aku xtau la sampai bila kau camni. malu dgn perasaan sendiri.
imanina : kau pon sama, kau xcakap pon kau rindu aku.
izzul : aku xcakap sebab tunggu kau cakap dulu.


nampak tak situasi tu? manusia ego ni, dia malu nak luahkan perasaan sendiri. dia rasa macam maruah dia jatuh bila dia mengaku. walau hakikat sebenar yang diorang dah kapel pun, malah dah kenal bertahun-tahun lama


izzul : dalam hati ( aku xkan mesej dia) biar dia rasa tp aku rindu..
imanina : aku xnak msj dia ( sambil tahan airmata dan sakit hati )


nampak lagi tak situasi ni? manusia ego. dia rela sakit, dia rela tahan rindu dia dari mengaku. unik kan ciptaan Allah? perasaan yang sama, tapi manusia membawa dengan cara yang berbeza-beza. ada orang gembira dan senang mengatakan kat pasangan, "saya rindu awak" tapi susah untuk manusia ego.


lagi sedih bila putus cinta sebab ego. dan akan terus ego, walau masih rasa sayang. masa kapel pon ego nak mengaku, ape kan lagi dah tak da hubungan. dalam mimpi je la weh. situasi izzul dengan imanina tu akan jadi macam ni.


hati imanina  :

kita terserempak hari ni. tapi aku tak pandang kau. aku jalan terus kedepan. seperti kita tak pernah kenal satu sama lain. aku takut nak mulakan semua ini sekali lagi. aku tak tahu kenapa aku takut nak katakan pada kau yang aku sayangkan kau. lidah aku beku kelu untuk luahkan kata tu.aku sayang kau.tapi aku hanya menjerit di dalam hati.

hati izzul :

ketika kita terserempak, kau tak pandang aku. langsung tidak. hati aku rasa pedih. sayang itu aku sembunyikan hingga tiada siapa tahu, aku berusaha keras untuk menyembunyikan airmata aku. aku berpusing tanpa memberitahu kau yang sehingga ke hari ini aku masih di sini. mengisi hati aku dengan airmata, aku meletakkan rasa sayang itu di dalam hati aku kerana kita tidak boleh bernafas udara yang sama.


p/s : kau nampak tak yang situasi ni dua-dua tengah kecewa, tanpa diorang sedar yang diorang sama-sama sayang.  perkara yang akan buat kau menyesal adalah bila kau berpura-pura  tidak suka  atau benci dia sedangkan kau mencintai segala apa sahaja yang dia lakukan. akhir kata, susah bila jadi manusia ego mahal airmata. jadi ubahlah <- aku menulis sambil menuding jari ke muka sendiri. 

Post a Comment

18 Comments

  1. kalau sumone tu bahagia dengan ego yg dimiliki tu kira ok lagi tp kbnyakan tak bahagia.yedak? hoho
    ego laki tersendiri,ego perempuan sangat unik! mcm ego izzul,imanina.. :D

    ReplyDelete
  2. lelaki dan perempuan ego mereka same je. tapi buat apa nk simpan perasaan ego dlm diri. lebih byk buruk dari baik..

    ReplyDelete
  3. just shutdownkan jew!..ego tu,...cheerio..buddies

    ReplyDelete
  4. Ego.. Err..? Haha. Taktahu nak cakap apa pasal ego.

    ReplyDelete
  5. @Inz Indah yup, ego was killing imanina and izzul from inside ..

    ReplyDelete
  6. @Iqa Zulaika yup, ego bkn terletak pada jantina, tp pd individu tu sendiri ;)

    ReplyDelete
  7. Ego...skuter ego nak? lalala~

    ok serious serious , kadangkala ego tu penting sebab kalau takde ego langsung dah jadi loser mcm bawang putih dlm sinetron tu .

    tapi kalau ego tu sampai hal kecik pun dan besar-besarkan , dh tak kena tu . Ubah ubah..

    Hidup berkasih sayang lagi best dari berperang perang .

    ReplyDelete
  8. @CikMai oohh i done wanna be a loser XD

    yup, ego melampau, sakitkan diri sendiri , ubah ubah ;)

    ReplyDelete
  9. Ego tu sometimes is good. Tapi berpadalah. Nanti diri sendiri yg menyesal :D

    ReplyDelete
  10. hoho..comey je entri nie..ite pown konon cam tarik tali...hoho..ingtkn sweet roper nyer bnyk mkn hati..haha...love!!!

    ReplyDelete
  11. yes agreed with ur statement..Ego is killing us inside..ego tu perlu ikut kesesuaian la, jgn laa trlalu ego nnt diri sndiry yg merana kan.. :)

    ReplyDelete
  12. jangan terlalu ego sebab ego boleh makan diri.

    ReplyDelete