cinta, kawan, kawan cinta



aku bukan nak update pasal aku jatuh cinta kat kawan aku. jatuh cinta jauh sekali. pernah tak korang berada kat satu situasi yang mana korang diberi pilihan macam ni :

"awak pilih, DIA atau SAYA"

kawan? aku sayang. BF lagi la aku sayang. sayang kedua dua nya. tak jadi masalah kalau kawan kita sama jantina, tapi kalau berlawanan cas? maksud aku lelaki dan perempuan. 

cemburu pasti ada. susahlah bagi sesiapa yang punya pasangan yang suka berkawan dengan berlainan jantina. macam aku, aku lebh prefer berkawan dengan lelaki. why n why? i have my own reason. tapi berkawan baik maksud aku disini bukan teman tapi mesra. tak perlu gedik2 . cukup, dengan berkongsi masalah, berkongsi pendapat, berkongsi kegembiraan.

tak dinafikan kadang kadang kita lebih senang bersama kawan kita. bercerita, menangis, tak semua orang boleh berkongsi dengan gf/ bf mereka. aku antara nya, sebab? ntah aku pun xtau, mungkin bila bersama kawan kita lebih menjadi diri sendiri. tak bermaksud hipokrit dpn bf ok. 

kadang-kadang jadi macam terbalik,

 "kau kapel dengan sape nih, kau kapel ngan dia ke, dengan dia?"

susah kan nak memilih, disana sayang disini sayang, bukan bermaksud tamak, tapi dia sayang sebagi seorang sahabat, dan dia sayang sebagai seorang yang istimewa. penah menangis sebab ni.

tapi bila aku dah masuk 22 tahun ni, banyak perkara yang aku sedar. semua nya ada ending sendiri. kawan tetap akan ada ending nya. suatu hari nanti dia akan bertemu dengan kekasih hati dia, dia akan tinggalkan kita. xpercaya? try la~

tersedar jugak, yang kita sebaik mana pun dengan kawan kita, semua nya ADA BATAS. mungkin akan ada yang terluka bila tengok kemesraan kita dengan lelaki lain. memang hati kita xlebih dari seorang kawan, tapi orang xtau hati kita kan?

bila dah ramai yang menegur, mungkin ada sesuatu yang aku betolkan. aku terlalu pentingkan kawan, kadang kadang ada hati yang tak terjaga. 

cinta pertama : 
"awak terlalu pentingkan kawan, saya kt sebelah ni ape?"

cinta kedua :
"kawan ape tu kalau bg kek, bg perfume? kawan ada batas nya"

aku hilang cinta aku dan ini salah satu punca nya. sedih? tipu la kalau kata aku xmerana. but , i take it as pengajaran. mengaku y aku tak adil langsung dgn pasangan aku masa tu, aku terlalu nk jaga hati kawan. n disebabkan ini aku dah tak berani nak berkawan rapat dengan sesiapa.ye... aku bersalah. dan aku takkan ulangi kesilapan itu lagi untuk hubungan yang akan datang insya Allah.  dan xmahu jadi penyebab keretakan cinta orang jugak. 

aku just berkongsi cerita. mungkin ada yang punyai masalah yang sama. kita tak perlu memilih sebenarnya, cukuplah sederhana dalam sesuatu. mungkin kerana kita terlalu sayangkan persahabatan, nanti kita akan kehilangan orang yang kita cinta. begitu jugak sebalik nya.  

p/s : ape pendapat korang? penyelesaian bagi masalah ni? klo segan, anonymous pun bole ;p

Post a Comment

29 Comments

  1. : Relationship Shouldn’t Destroy A Friendship, Friendship Shouldn’t Destroy A Relationship~ ;) hehehe

    ReplyDelete
  2. pada aku, if berkawan lelaki dgn perempuan ni perlu ada batas.. sbb bila org tgk, mcm2 spekulasi akan keluar.. hakikatnya kita sekadar kawan.. dan adalah lebih baik, kalau kwn laki kita tu, berkawan jgk dgn bf kita.. hahaha

    ni pendapat aku.. hehe

    ReplyDelete
  3. huhu kalu kite kn, dpt 1 pon da bersyukor.. tp nk dpt 1 pon susah

    ReplyDelete
  4. payah nak pilih antara keduanye tu , myb kite kene pandai seimbangkan antara kawan dan cinta :)

    ReplyDelete
  5. spatut nye kna lah memahami dan bertolak ansur antara satu same lain..:)

    p/s:seeloknya suami la..muda2 ni..kite kwn2 je..no pkwe2 no pain2..huk2..bg ct la..tau2..:)

    ReplyDelete
  6. baru putus cinta semalam, wuwuwuuuu ;(

    ReplyDelete
  7. keep remind ur love that u have ur own space in ur life dear. :)

    ReplyDelete
  8. bagi aku senang je. kawan, kawan. bf, bf. kalau bf nak melebih2 jeles bila kita dgn kwn kita, baik tinggal je. xkan nak kawan pun tak boleh. haha. emo pulak aku ni tetiba.

    ReplyDelete
  9. @maituty ye ada BATAS. orang memang akan cakap macam2 kn bila kite terlalu rapat, even kita rasa kwn2 je :) agreed.

    ReplyDelete
  10. @cik abbit nanti dapat la tu awk, cepat atau lambat je kan ;)

    ReplyDelete
  11. @HeyFatso yup, kena seimbangkan, itu y penah dia ckp dlu ;)

    ReplyDelete
  12. @miss zizie alorhh sian nye dia, xpe, kumbang bukan sekuntum, eh seekor XD berekor ade kan.

    ReplyDelete
  13. @Ruzzezanie mybe sy y terlalu tamak dgn space y dia bagi ;')

    ReplyDelete
  14. @anis madu senang ke nk tinggal bf? xsayang ke. hehe. jgn emo ;)

    ReplyDelete
  15. yang penting kita tahu batasan kita kan..then nak kawn ngan sapa pon tak pa dah pastu

    ReplyDelete
  16. love requires understanding and believe :)

    ReplyDelete
  17. saya rasa tak perlu ada bf tapi bagi saya lagi best org yg kita anggap istimewa boleh jadi kawan,org yg kita cinta dan kdg2 jadi 'musuh'.hee

    ReplyDelete
  18. lebih prefer kwan dn laki ek?
    hehe. sy xbiasa kawan lelaki.
    maluuu maluuu tahap cipan.
    erk -,-''

    apa apa punggg.
    love is about trust.
    tak kire kite b'kwn dgn sape pung.
    yg penting kite tahu batas2 nye.

    ReplyDelete
  19. pernah lalui. dan meya pun lebih prefer kawan dgn boy sbb dorang memahami dan tak suka tikam belakang cam sstengah girl. huhu tapi tu yg mnyebabkan jeles. huwaa. hihi tapi3 meya tahu sape yg ada pd dasar hati. ececehh.

    kawan tetap kawan. kawan sampai mati. huhu

    bf tetap dihati xD

    ReplyDelete
  20. @nin elyana hurmm.. susa jgk tu ;) yup, syg tu kne sederhana, mgkin dia akn jd org y kte benci..

    ReplyDelete
  21. @Zakaria's daughter yup, xtau npe, sb laki xbyk kerenah cm girl maybe. malu itu bgus ;)

    ReplyDelete
  22. @Meya Lolipop ♥ yup, tp susa bila ada y slh faham. n setuju, kwn ngn laki more better, girl terlalu byk drama.

    ReplyDelete