1990 - 1999, the last generation with common sense. ye meh??

like if u were born any year from 1990 - 1999. aku 1990! hehe. it just a random people yang aku perhatikan. but xsemua la. cume sebagai kakak2, aku rasa diorang terlalu cepat nak membesar. apa maksud last generation with common sense? g google translate xpn bukak kamus yang da lame xpakai tu kan. heh. or maybe bole fhm nanti bila bace entry aku ni sampai abes huhu ;) our generation problem? we all tried grow up too fast. and that is NOT OKAY. sila beri pendapat anda! 


12 years old have boyfren n girlfren
13 years old swear
14 years old have their heart broken
15 years old are getting wasted
17 years old are pregnant

situasi satu :

bila aku bukak im facebook tetiba ade adik2 yang chat " kak ima, tlg carikkan saya pakwe, saya sunyi" what the =-=" kau ingat aku agensi carik jodoh. dah la kau perempuan, terhegeh2 carik lelaki adalah sangat xmanis ok, atau dalam bahasa kasar nye TAK SENONOH


situasi dua : 


kau mara aku txt pakwe kau khen , klu dye ta txt aku dlu , aku xlayan . da lh tu , pakwe kau mcg , pnggel aku 'syunx ' . ape celoppp --' tanye pakwe kau ! maen sembor , aku xbdoh nak pakwe org kay !  
okay. aku single now , nak boyfie :') ! but ,yang caring,  tak mengongkong . nak kenal ? , just IM :/ . tgh  online now ♥ 
bergaduh kat facebook sebab lelaki. adakah ini tanda2 anda desperate? dan selalu nye budak2 camni, esok nye teros dapat pakwe baru. pastu seminggu kemudian clash lagi. aku rasa nak ketawa pun ada. ahahaha XD 

situasi tiga :

amek gambar dari atas, mata bulat2, mulut itik pastu nampak lurah T****, suar pendek atas lutut, pastu share facebook then tulis : aku lar nie . time tadek keje mau buat . hmm -,- aku tetap aku .keyh, xlawa , tak comel kan saye? !tau dahhh , so ? kesah ape . ayat2 macam ni nak minta dipuji sebenar nye. kan? hu



p/s : banyak lagi situasi yang ase malas nak describe. utk adik2 kat luar sane, kalo terbace jgn nak melenting bagai yer. sila terima nasihat orang yang lebih besar. nanti blaja kemana pakwe kemana. naseb bukan adek aku. dan semua nya aku da delete dari friend list. <- kakak yang garang okey. baru2 ni ramai lak awek2 seksi add aku kat facebook, seksi sampai mata aku sakit, so u are rejected la. naseb aku bukan lesbian, kalo tak da lame berdarah hidung aku. maybe sebab prof picture aku letak pic lelaki hensem bersama kereta mewah . jadi , adakah mereka wanita2 bermata duitan?? heh

Post a Comment

18 Comments

  1. hahaha , damn ! , terase lawak pun ada , kah2 .

    ReplyDelete
  2. piak! kena setepek! padan muka diorang.. bkn ak.. ahaha~ nice weyh!

    ReplyDelete
  3. hahah, rase kesian pulak dekat budak2 mcm ni kan..
    adik2 terima nasihat akak besar ni ye. even tak besar sgt..huhu
    kalau boleh jgn lah bagi adik tu cari pakwe..hehe peace.

    ReplyDelete
  4. Setuju gila! 90's kids are the coolest hewhewhew :D

    ReplyDelete
  5. stailo ye budak 3 orang tu..haha...

    done follow u back dr segmen follow smp pening..;)

    ReplyDelete
  6. zaman sekarang budak pompuan ayat laki... ini betul2.. bukan auta.. hebat budak pompuan zaman sekarang yg baru nak up ni.. nak sgt keple.. bukan semua la..

    ReplyDelete
  7. @adan tu la pasal, kalah kita2 ni.. huhu.. xpayah nak up sgt la kan.. blaja pn xbape pandai =-='

    ReplyDelete
  8. garang sungguh akak ni yer . abg ni pun garang jugak . huhu . . .
    budak2 zaman skrang mmg cm tuh . lain tahun lain lah perangai nye . tp yg ketara perempuan kan . truk truk truk . huhuhuh

    ReplyDelete
  9. @Mishter Izwän garang ke? hehe. yup budak laki payah sikit nak nampak. huuhu. eer, bdak zaman shrg, that the fact =-='

    ReplyDelete