Tiba-tiba rindu menyerang...




saya : jangan datang!
rindu : nakkk jugakkkkk!

saya: jangannn! saya tak suka!
rindu: takk, awak perlukan saya!

saya: saya tak nakk 
*tapi dengan nada yang semakin kendur dan slow, ada esak di situ*

rindu: kenapa awak tak nak saya?
saya: sebab bila awak ada, saya rasa sedih, sebab awak ingatkan saya pada dia..

rindu: awak kan sayang dia,,
saya: memang saya sayang dia,,

rindu: sebab awak sayang dia lah awak perlukan saya.. kalau awak tak suka saya, maknanya awak tak sayang dia..
saya: tak takkkk, bukan macam tu..

rindu: habis tu, macamana?
saya: sebab… sebab… saya nak dia selalu dengan saya. sebab tu saya tak perlukan awak. awak tak boleh pun buatkan dia datang dekat saya sekarang.

rindu: awak, awak dengar sini..

rindu itu sangat manis bila manusia boleh merasai nya, ia datang bila dua manusia berjauhan dan rindu itu melengkapkan rasa sayang yang ada antara mereka ..


P/S : mood hari ni, miserible. tapi xpelah, aku tau aku kuat. aku tau aku boleh tempuh semua ni. aku sibuk menjaga hati orang lain hinggakan hati aku sendiri dibiarkan luka.. aku asyik dengan mengembirakan orang lain sedangkan hati aku sendiri dibiarkan kesedihan.. siapa lagi yang memahami hati ni selain diri aku sendiri & juga Allah. org selalu kata, sabar itu manis. semoga aku akan dapat kemanisan itu. setiap orang, akan ada sesuatu yang dia simpan. akan ada sesetengah perkara yang dia sembunyikan. dan ada sesetengah perkara yang ingin dia kongsikan. siapa pun dia, segembira mana pun dia. walau sekerap mana kamu melihat dia tersenyum, pasti ada perkara-perkara yang pernah membuat dia terluka. pasti ada sesuatu yang pernah menguris hatinya, pasti ada sesuatu yang pernah membuat dia menangis. pasti ada. kerana dia juga manusia seperti kamu semua. ambil masa untuk memahami, bukan ambik kesempatan dlam kesempitan.. cuba untuk memahami situasi orang lain is the best way, Insya Allah. semoga aku sentiasa sabar dalam bersabar..

Post a Comment

13 Comments

  1. perasaan dibuai rindu sememangnya mengasyikkan.. Namun adakalanya mendatangkan keperitan...
    Nice sharing... :)

    ReplyDelete
  2. huk..huk...
    percayalah.. amat sukar pada masa kini, tetapi akan kental suatu masa nnt. Hanya waktu dapat merawat segalanya... Hehehe

    ReplyDelete
  3. nice...
    rindu itu indah andai kita dapat hayati erti yang tersirat...
    semua orang yang punya perasaan pasti saja pernah merasakannye... :)

    ReplyDelete
  4. be strong keys...
    walaupn awak sdh skrg kite x tau mse dpan kite..
    mgkn mse dpan awak, awak akn gmbire n x kn sdh2 lg.
    :)

    ReplyDelete
  5. @syada tq awak, amin... hope sy sllu bsyukur dgn apa Dia bagi ;')

    ReplyDelete
  6. serangan rindu ni mmg takde ubat kannnnnn! :D

    ReplyDelete
  7. saya rindu dia jugak..^^
    done follow u back....

    ReplyDelete