diari : kerana dia cinta pertama



email : ima_apis@yahoo.com
facebook : ima_apis@yahoo.com & blogspot : ima_apis@yahoo.com



dah 4 tahun berlalu tapi aku tetap dengan email y same


pg tadi aku dok kemas almari, then terjumpa diari lama aku, diari masa aku muda remaja. skrg da x belasan tahun , da lame aku berhenti tulis diari. diari aku xpersonal pun, aku rasa abg n akak aku da penah "ter"bace kot. cis =_=' xde rahsia besar pun dlm diari aku ;p

22/03/2008
"pagi2 da gayut fon dengan apis, aku rindu sgt. lame betol borak dengan dia. aku suh dia nyanyi. Dia nyanyi lagu mirai. aku jahat betol gelakkan dia. kesian dia. Dia cakap aku tak appreciate ape yang dia buat untuk aku. aku minta maaf sgt2 kat dia. dia cakap dia terasa.. teruk betol aku"

ni je perkataan tentang cinta y penah aku tulis dlm diari aku. semua y aku tulis sume bout other things, serius jujur. but even aku xtulis kt diari ni, ia tetap ade dlm diari hati n ingatan. pengajaran utk aku. utk lebih menghargai orang y sayang kita.. utk xmengulang kisah sama.

kenapa aku kata it as pengajaran untuk menghargai orang yang sayang aku?

sb dulu, masa dia ade kat sisi aku. aku xpernah hargai dia.  kesian dia sb syg org mcm aku.



and im not the person that he worth waiting for

satu y aku kagum ttg dia, dia xpenah marah. bila tiap kali gaduh mesti aku mntak putus. n ayat y aku ingat smpai sekarang " ima ckp la ape pun, marah, tengking, tp jgn sebut word PUTUS". dia menangis. tp kenapa aku xnmpk keikhlasan dia terima aku seada nya.

dia dtg raya uma aku, dia sabar je ngn kerenah abg aku y kerek. abg aku sound dia, sb abg aku xsuke aku couple .. byk ag y dia korbankn hati. tp aku xnmpk sikit pn mse tu. after 2years couple, kitorg putus. mse tu baru aku sedar y aku syg dia. at last tu, aku mintak reason why. 

dia xckp. mybe dia xnk aku tluka. aku pksa dia luah ape y dia rsa. msa tu satu persatu aku sedar dimana silapnya aku. tp aku da tlambat. dia merajuk,dia merajuk y da xda penawar ;)

aku hope dia jmpe girl yang  lebih baik dari aku. y layak utk dia sb dia tlalu baik. now almost 4 years kitorang da tak pernah jumpa. dia ade awek baru, aku pun ade bf ,tp amek mase 3 tahun utk trime org lain. profile picture fb konvo with his gf. cemburu? xlah, aku always doakn dia bahagia. hope dia jemput aku time dia nikah nanti. bkn jauh pn pahang jgk ; )

tp nk ke dia jemput aku? facebook aku pn dia xapprove =_='

motif entry : kan bagus kalau dia "ter"bace entry ni. bia dia tau yang aku  sgt berterima kasih sebab dia hadir dlm hidup aku. mengajar aku untu lebih menghargai org yang ade dlm hidup aku sebelum terlambat. aku always doakan kebahagiaan dia. kisah yang lama jadikan pengajaran n ingatan. semoga kita sama2 mendapat kebahagiaan. insya Allah. amin  ;)

kerana ego ramai yang menyesal.. hope aku, n korang always hargai orang y disisi. never treat some one like they're second best. never tell some one that they mean nothing to you. and if there is anything you should never do, is pretend you don't like him or her when you love everything they do.

Post a Comment

7 Comments

  1. pasword sy dari dulu lg nama first love.smpai skrg dah terbiasa , buat la akaun apa pun,pasword ttp nama dia...walaupun dh clash berkurun

    ReplyDelete
  2. email ni dia y buatkan ;) dlu zaman friendster ag ;p

    ReplyDelete
  3. kire ohsem la akak kan? yeah. being able to forget and yet not even waiting :3

    ReplyDelete
  4. amek mase almost 3years gak nak ade new love. take a time ;)

    ReplyDelete
  5. yup ,itu la y ramai orang cakap, mmg pn " cinta pertama sukar dilupakan " ;)

    ReplyDelete
  6. sy bru je break sebb dia tak dapat lupakan cinta pertama nye.. huhu.. xde ke tip2 untuk org patah hati cam sy nie.. :)

    ReplyDelete