LUKA


perempuan : bila kau bersama perempuan lain. apa y kau sedar?                                                      
lelaki : aku sedar dia bukan kau...


ada orang kata, cinta lama tiada galang ganti nya,
ada orang kata, cinta lama tidak akan pernah kita lupa
ada orang kata , cinta lama penakluk segala nya dalam diri kita
adakah cinta itu benar-benar cinta yang setia?

bila orang tanya aku tentang cinta lama, aku akan jawab,  dengan penuh bangga

ya, aku sayang dia
ya , aku cinta dia
dia ajar aku apa yang aku mahu dalam dunia
apa yang kamu lihat sekarang hasil aku bersama dia
dia buat aku tertawa ceria, dia buat aku senyum mesra,

tapi

dia juga pernah menconteng muka dengan perkara duka
dia juga pernah melempar kata kata nista

senyum

hari ini segala berubah sekelip mata

dia

aku sembunyikan dari pandangan mata
dari mata aku, dan dari mata semua
dari mata aku yang sentiasa mahu menatap wajah tenangnya



perempuan : cinta lama aku datang kembali.                                                                          
lelaki : apa dia nak dari kau ?                                                                                              
perempuan : dia mahu aku kembali pada dia.                                                                          
lelaki : apa jawapan yang kamu beri pada dia?                                                                        
perempuan : tiada jawapan. aku buntu. dia beri aku masa.                                                    
lelaki : berapa lama?

perempuan : sampai bila- bila. tunggu aku kata nya.                                                        
lelaki : perempuan -perempuan yang selalu disamping dia bagaimana?                                  
perempuan : dia kata tak sama seperti aku. aku lain dari mereka.                                    
lelaki : kau percaya?  kau masih sayang dia?                                                                                                                
perempuan : dari dulu aku percaya...  dan aku sayangkan dia.                                                                                    
lelaki : aku tak mahu kau dengan dia.                                                                                      
perempuan : kenapa?                                                                                                                
lelaki : sebab aku ada.                                                                                                                
perempuan : ....


konsep sesiapa y melukai dan dia y dapat mengubati tak boleh diterima dalam semua perkara.  senyum. 


Post a Comment

4 Comments

  1. suka kata-kata ni:

    Masa silam adalah tempat terbaik untuk dilawati tetapi bukan tempat yang terbaik untuk tinggal. move on sayang, Allah ada rancanganNya.

    diharap istikharah dpt membantu anda membuat keputusan.

    ReplyDelete
  2. yup...memang betul cinta lama tak boleh nak di padam macam tu sahaja even kita dah ada pengganti yang baru...susah..mungkin orang ingat benda ni senang but then its too hard...at least we try to move on..berserah pada Allah...mungkin kita tak rugi kehilangan dia, tapi dia yang rugi sebab kehilangan kita, orang yang sgt sayang pada dia...think positive, do the istikharah, try to move on dan jadikan yang lepas sebagai semangat utk kita teruskan hidup.. :')

    ReplyDelete
  3. @Nazirah Nasir suka juga kata2 tu, tp susah nk apply dlm hidup :)

    ReplyDelete